آرولدو لازارو، رئیس یونیفل می‌گوید که نیرو‌های حافظ صلح در جنوب لبنان باقی می‌مانند.

آرولدو لازارو، رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان می‌گوید که تیم‌های یونیفل «علی‌رغم چالش‌ها و فشار‌های عظیم» در تمام مواضع در جنوب لبنان باقی می‌مانند.

لازارو مجموعه‌ای از تصاویر دیدار روز یکشنبه خود را از نیرو‌های حافظ صلح در دو موقعیت که شاهد درگیری شدید در آن نزدیکی بودند، در شبکه ایکس منتشر کرد.

او گفت: «من عمیقاً به روحیه و تعهد بالای آنها به مأموریت یونیفل افتخار می‌کنم.»

پیش از این، نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب یک برج دیده‌بانی و دیوار یکی از پایگاه‌های این نیرو‌ها کرده است.

در شرایطی که تل‌آویو بر لزوم خروج صلح‌بان‌ها از جنوب لبنان اصرار می‌کند و آنها را مورد هدف قرار می‌دهد، وی در گفت‌وگو با کانال الجدید تصریح کرد: «ما اکنون نیازمندیم شورای امنیت برای تحمیل این ایده که صلح باید حفظ شود، وارد عمل شود. تلاش‌ها باید به سمت دستیابی به راه‌حل‌های آشکار و پایدار برای وضعیت فعلی پیش برود. رایزنی‌هایی درباره اتفاقات افتاده در حال انجام است و باید به جای حرف، اقدام کرد.»

گفتنی است؛ یونیفل متشکل از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح از بیش از ۵۰ کشور از جمله اندونزی، هند و ایرلند است. چهارشنبه گذشته ۱۶ کشور اتحادیه اروپا که سربازان خود را در مأموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد به کار می‌گیرند، خواستار تجدیدنظر در قوانین تعامل در لبنان شدند و گفتند که باید در پرتو حملات اخیر مؤثرتر باشند.

براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حداقل ۲۴۸۳ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شهید و ۱۱۱۰۹ نفر زخمی شده‌اند. همچنین حملات این رژیم به نیرو‌های یونیفل ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار